jueves, 10 de noviembre de 2011

Guadalajara

Hola, gent! Fa dies que no penjem res i ens sentim amb la necessitat de comparti amb vosaltres les darreres vivències!
Després de visitar Patzcuaro i viure a l'estat de Michoacan el Día de los Muerto, vam anar a Guadalajara. Aquí va ser el lloc on realment ens vam adonar del tarannà mexicà... jejejeje No és una ciutat imponent com DF però no deixar de esser una gran urbe amb més de 4 mil.lions d'habitants. Només arribar vam pujar a un taxi i en Ferran i les seves ganes de descobrir i relacionar anava fent preguntes. El taxista ja semblava un xic aturat però quan el Ferran li va preguntar quants habitants tenia Guadalajara i ell li va contestar: "unos 8.000 hablitantes, es que está creciendo" ho vam acabar de confirmar. Bé, ja us podeu fer una idea, Bigues i Riells és més gran que Guadalajara... En Ferran es va quedar bocabadat, amb la seva frase:"Pero hombre!!!"Mentre l'Alex i jo vinga a riure al seient del darrera... Pobre home!

La ciutat el cert és que ens va semblar molt cosmopolita. Sense deixar enrera el seu estiu colonial, els mariachis i les seves emblematiques edificacions com la catedral i el teatre degollados, es respirava un aire cultural molt interessant amb noves propostes d'artistes joves que donaven color a la ciutat tot oferint les seves obres artístiques.

La primera nit a Guadalajara ja ens inspirava per sortir una miqueta. Encara recordo la cara de sorpresa de l'Alex i en Ferran quan vam entrar al primer bar... jejeje No sabem si per una qüestió d'energies o per desconeixença ens vam anar a allotjar al Chueca de Guadalajara... Després del xoc, en un bar que es deia "El Teu Lloc" vam descobrir el grup "Radaid" busqueu-lo que val la pena... I més tard, vam anar a l'Aliança de Poble Nou mexicana a ballar salsa tot escoltant música en directe. L'Alex és va indignar una mica al veure que les mexicanes no movien les caderes com les cubanes i en Ferran molest perquè el tequila que li van posar era matador!

Curiositats: els semàfors vermells són per donar llum a la ciutat, el bus només pararà si al conductor li ve de gust, el madroño està acompanyat de lleons, els indignats es manifestem amb el lema "si tomas no gobiernes", els tacos són de qualsevol gust, si demanes una torta no et peguen, però et donen un entrepà amb tot de salsa per sobre que et pringues fins a les sabates i pica moltíssim! Les indicacions de la gent del carrer poden ser contradictòries i pots entrar al mercat vestit d'europeu i sortir amb aspecte mexicà, eh Alex?...